Καλώς ήρθατε στο Καραμελόσπιτο μας.

Έναν ολοκαίνουριο και ανακαινισμένο χώρο, έτοιμο να υποδεχτεί τα «καραμελάκια» σας.

ο σταθμός μας

Ο σταθμός μας φτιάχτηκε με πολύ αγάπη, όρεξη και φροντίδα, βάζοντας τα καλύτερα θεμέλια ώστε οι μικροί μας φίλοι να αισθάνονται σαν να βρίσκονται στο δεύτερο σπίτι τους. Σκοπός του Καραμελόσπιτου είναι να γαλουχήσει τα παιδιά με αγάπη, αξίες και ενσυναίσθηση, έννοιες αρκετά σημαντικές για την μετέπειτα πορεία τους τόσο στο ακαδημαϊκό όσο και στο κοινωνικό τους γίγνεσθαι.

Στόχος του βρεφονηπιακού σταθμού μας είναι τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να προσεγγίσουν τη μάθηση εξασκώντας όλα τα επίπεδα της νοημοσύνης τους. Αυτό θα πραγματοποιηθεί μέσα από καθημερινές δραστηριότητες, τις οποίες οι εκπαιδευτικοί μας επιμελούνται και σχεδιάζουν, ώστε να ανταποκρίνονται σε όλους τους τύπους νοημοσύνης.

Επιπροσθέτως, το σχολείο μας συμβάλλει όχι μόνο στον εντοπισμό της πιο ανεπτυγμένης νοημοσύνης κάθε παιδιού αλλά και στην ανάπτυξη των υπόλοιπων τύπων νοημοσύνης. Επίσης, δίνουν στα παιδιά τη δυνατότητα να λάβουν μέρος σε ενεργητικές και βιωματικές εμπειρίες, σε συνεχή αλληλεπίδραση με τα κατάλληλα υλικά, τον εκπαιδευτικό εξοπλισμό και τους κατάλληλους ανθρώπους μέσα στο μαθησιακό περιβάλλον

η φιλοσοφία μας

Πηγή εικόνας:www.slideserve.com

“Μη ρωτάς πόσο έξυπνο είναι ένα παιδί, αλλά µε ποιο τρόπο είναι έξυπνο!” “It's not how smart you are that matters, what really counts is how you are smart!”

Το δικό σας παιδί ποιο είδος νοημοσύνης έχει σε μεγαλύτερο βαθμό; Γνωρίζετε την έννοια της πολλαπλής νοημοσύνης; Ο ψυχολόγος Howard Gardner με τη θεωρία του για την πολλαπλή νοημοσύνη αμφισβήτησε την ιδέα ότι η νοημοσύνη είναι μόνο μια και ότι μπορεί να μετρηθεί απλά μέσω του δείκτη IQ.

Ποιος είναι, όμως, ο Howard Gardner και ποιο είναι το έργο του;

Ο Χάουαρντ Γκάρντνερ θεωρείται «ο πατέρας» της θεωρίας της πολλαπλής νοημοσύνης, μία θεωρία η οποία άλλαξε τον χάρτη της εκπαίδευσης σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι Aμερικανός ερευνητής, καθηγητής Ιατρικής και Νευρολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Βοστόνης, καθηγητής μάθησης στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, γνωστικός και αναπτυξιακός ψυχολόγος. Ο Γκάρντνερ διατύπωσε αυτή τη θεωρία ύστερα από έρευνες που διεξήγαγε πάνω στη γνωστική ψυχολογία, ψυχομετρία, νευρολογία, φυσιολογία και ανθρωπολογία. Η σημαντικότερη επιτυχία του συνίσταται στο ότι διαφοροποιείται από τις παραδοσιακές αντιλήψεις της νοημοσύνης και τα ψυχομετρικά τεστ που ποσοτικοποιούν τη νοημοσύνη προτείνοντας ποιοτικές προσεγγίσεις.

Τα 9 είδη νοημοσύνης.

Ο Howard Gardner αρχικά εντόπισε 7 διαφορετικά είδη νοημοσύνης. Σύμφωνα με τον Gardner, αυτή η θεωρία, που προέκυψε από γνωστικού τύπου έρευνα «φανερώνει την έκταση στην οποία οι μαθητές έχουν διαφορετικά μεταξύ τους «μυαλά» και ως εκ τούτου μαθαίνουν, θυμούνται, εκτελούν και κατανοούν με διαφορετικούς τρόπους». Υποστηρίζει ότι το κάθε άτομο έχει ένα διαφορετικό στυλ μάθησης και διαφορετικά είδη νοημοσύνης που χρησιμοποιεί στην καθημερινότητα του. Ενώ κάποιοι μπορεί να μάθουν πολύ εύκολα σε ένα γλωσσικό περιβάλλον (ανάγνωση και γραφή), άλλοι διδάσκονται πιο αποτελεσματικά μέσω της λογικο-μαθηματικής οδού, την ίδια στιγμή που άλλοι επωφελούνται περισσότερο από την κιναισθητική νοημοσύνη (μάθηση κάνοντας κάτι με τα χέρια). Το κάθε άτομο διακατέχεται από το κάθε είδος νοημοσύνης αλλά υπάρχει πάντοτε μια προεξάρχουσα, κυρίαρχη νοημοσύνη. Η ενασχόληση με τα πολλαπλά είδη νοημοσύνης ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1980 από τον Howard Gardner και συνεχίζεται έως και σήμερα. Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι τα είδη ευφυΐας χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και τείνουν να αλληλοσυμπληρώνονται.

τα είδη νοημοσύνης:

Αφορά την παραγωγή της γλώσσας και σχετίζεται με λέξεις προφορικά και γραπτά. Xαρακτηρίζονται από ευκολία στη χρήση των λέξεων και της γλώσσας και στην κατανόηση οδηγιών και σημασιών λέξεων. Είναι συνήθως καλοί στην ανάγνωση, στον γραπτό λόγο, στην αφήγηση και στην απομνημόνευση λέξεων και ημερομηνιών. Μαθαίνουν καλύτερα μέσω της ανάγνωσης, των σημειώσεων και της συζήτησης. Mαθαίνουν ξένες γλώσσες εύκολα καθώς έχουν υψηλή λεκτική μνήμη και ικανότητα να καταλαβαίνουν τη σύνταξη και τη δομή.

Μουσική νοημοσύνη είναι η ικανότητα να απολαμβάνεις, να εκτελείς και να συνθέτεις μουσικά κομμάτια. Σχετίζεται με ευαισθησία στην κίνηση, στο ρυθμό και στη χροιά του ήχου καθώς και με τις συναισθηματικές αποχρώσεις της μουσικής . Τα άτομα που διαθέτουν μουσική νοημοσύνη μαθαίνουν καλύτερα μέσω της ανάγνωσης. Μάλιστα χρησιμοποιούν τραγούδια ή το ρυθμό για να μάθουν ή να απομνημονεύσουν πληροφορία.

Αυτό το είδος νοημοσύνης αφορά την ικανότητα να χρησιμοποιείς συντονισμένα κινητικές δεξιότητες. Άτομα που διαθέτουν υψηλή κιναισθητική νοημοσύνη χρησιμοποιούν το σώμα τους ώστε να επιλύουν προβλήματα, να χρησιμοποιούν ιδέες και να εκφράζουν συναισθήματα, να μιμούνται, να εκφράζονται μέσω του σώματος. Μαθαίνουν λοιπόν καλύτερα μέσω της σωματικής δραστηριότητας και διαθέτουν υψηλότερη σωματική μνήμη.

Σχετίζεται με αριθμούς, με τη λογική, την αφαιρετική ικανότητα και την ικανότητα επαγωγικής και απαγωγικής λογικής. Τα άτομα με λογική / μαθηματική νοημοσύνη διαθέτουν ιδιαίτερες ικανότητες συλλογισμού, αναγνώρισης περιληπτικών σχεδίων, επιστημονικής σκέψης και έρευνας καθώς και εκτέλεσης σύνθετων υπολογισμών.

Αυτό το είδος νοημοσύνης συνδέεται με την ικανότητα να αναγνωρίζω και να συνδέω πληροφορίες προερχόμενες από το φυσικό περιβάλλον. Προστέθηκε στην θεωρία μόλις το 1996. Άτομα με υψηλή νατουραλιστική νοημοσύνη μαθαίνουν καλύτερα όταν το υπό συζήτηση θέμα σχετίζεται άμεσα με τη φύση και το περιβάλλον.

Σχετίζεται με την ικανότητα να παρατηρείς και να χειρίζεσαι νοερά αντικείμενα Τα άτομα με υψηλή χωροταξική νοημοσύνη διαθέτουν ισχυρή οπτική μνήμη, καλλιτεχνικές τάσεις και ζωηρή φαντασία. Παράλληλα, διαθέτουν πολύ καλό προσανατολισμό στο χώρο αλλά και καλό οπτικοκινητικό συντονισμό.

Η ενδοπροσωπική νοημοσύνη είναι η ικανότητα να κατανοώ τα βαθύτερα αισθήματα μου, τις επιθυμίες μου και τις ιδέες μου. Αφορά την ικανότητα προσωπικής γνώσης με κατεύθυνση τον ίδιο μας τον εαυτό.

Αφορά την ικανότητα να αντιλαμβάνεσαι τους σκοπούς των άλλων ανθρώπων, τα κίνητρά τους, την οπτική τους γωνία, να συνεργάζεσαι και να αλληλεπιδράς με άλλους.

Άτομα με υψηλό δείκτη αυτού του τύπου νοημοσύνης προβληματίζονται έντονα με θέματα ύπαρξης και ανυπαρξίας, καλού και κακού, σωστού και λάθους.

Λεκτική / γλωσσική
νοημοσύνη

Αφορά την παραγωγή της γλώσσας και σχετίζεται με λέξεις προφορικά και γραπτά. Xαρακτηρίζονται από ευκολία στη χρήση των λέξεων και της γλώσσας και στην κατανόηση οδηγιών και σημασιών λέξεων. Είναι συνήθως καλοί στην ανάγνωση, στον γραπτό λόγο, στην αφήγηση και στην απομνημόνευση λέξεων και ημερομηνιών. Μαθαίνουν καλύτερα μέσω της ανάγνωσης, των σημειώσεων και της συζήτησης. Mαθαίνουν ξένες γλώσσες εύκολα καθώς έχουν υψηλή λεκτική μνήμη και ικανότητα να καταλαβαίνουν τη σύνταξη και τη δομή.

Μουσική
νοημοσύνη

Μουσική νοημοσύνη είναι η ικανότητα να απολαμβάνεις, να εκτελείς και να συνθέτεις μουσικά κομμάτια. Σχετίζεται με ευαισθησία στην κίνηση, στο ρυθμό και στη χροιά του ήχου καθώς και με τις συναισθηματικές αποχρώσεις της μουσικής . Τα άτομα που διαθέτουν μουσική νοημοσύνη μαθαίνουν καλύτερα μέσω της ανάγνωσης. Μάλιστα χρησιμοποιούν τραγούδια ή το ρυθμό για να μάθουν ή να απομνημονεύσουν πληροφορία.

Κιναισθητική
νοημοσύνη

Αυτό το είδος νοημοσύνης αφορά την ικανότητα να χρησιμοποιείς συντονισμένα κινητικές δεξιότητες. Άτομα που διαθέτουν υψηλή κιναισθητική νοημοσύνη χρησιμοποιούν το σώμα τους ώστε να επιλύουν προβλήματα, να χρησιμοποιούν ιδέες και να εκφράζουν συναισθήματα, να μιμούνται, να εκφράζονται μέσω του σώματος. Μαθαίνουν λοιπόν καλύτερα μέσω της σωματικής δραστηριότητας και διαθέτουν υψηλότερη σωματική μνήμη.

Λογική / Μαθηματική
νοημοσύνη

Σχετίζεται με αριθμούς, με τη λογική, την αφαιρετική ικανότητα και την ικανότητα επαγωγικής και απαγωγικής λογικής. Τα άτομα με λογική / μαθηματική νοημοσύνη διαθέτουν ιδιαίτερες ικανότητες συλλογισμού, αναγνώρισης περιληπτικών σχεδίων, επιστημονικής σκέψης και έρευνας καθώς και εκτέλεσης σύνθετων υπολογισμών.

Νατουραλιστική
νοημοσύνη

Αυτό το είδος νοημοσύνης συνδέεται με την ικανότητα να αναγνωρίζω και να συνδέω πληροφορίες προερχόμενες από το φυσικό περιβάλλον. Προστέθηκε στην θεωρία μόλις το 1996. Άτομα με υψηλή νατουραλιστική νοημοσύνη μαθαίνουν καλύτερα όταν το υπό συζήτηση θέμα σχετίζεται άμεσα με τη φύση και το περιβάλλον.

Χωροταξική
νοημοσύνη

Σχετίζεται με την ικανότητα να παρατηρείς και να χειρίζεσαι νοερά αντικείμενα Τα άτομα με υψηλή χωροταξική νοημοσύνη διαθέτουν ισχυρή οπτική μνήμη, καλλιτεχνικές τάσεις και ζωηρή φαντασία. Παράλληλα, διαθέτουν πολύ καλό προσανατολισμό στο χώρο αλλά και καλό οπτικοκινητικό συντονισμό.

Ενδοπροσωπική
νοημοσύνη

Η ενδοπροσωπική νοημοσύνη είναι η ικανότητα να κατανοώ τα βαθύτερα αισθήματα μου, τις επιθυμίες μου και τις ιδέες μου. Αφορά την ικανότητα προσωπικής γνώσης με κατεύθυνση τον ίδιο μας τον εαυτό.

Διαπροσωπική
νοημοσύνη

Αφορά την ικανότητα να αντιλαμβάνεσαι τους σκοπούς των άλλων ανθρώπων, τα κίνητρά τους, την οπτική τους γωνία, να συνεργάζεσαι και να αλληλεπιδράς με άλλους.

Υπαρξιακή
νοημοσύνη

Άτομα με υψηλό δείκτη αυτού του τύπου νοημοσύνης προβληματίζονται έντονα με θέματα ύπαρξης και ανυπαρξίας, καλού και κακού, σωστού και λάθους.